Desire And Decadence In The Film Bildnis Einer Trinkerin (1979) As An Aesthetic Modernist Reaction

نویسندگان

چکیده

Aesthetic modernism parts from modernization which is characterised by westernization and progress. modernism, prefers stability over improvement, primitivity contemporary, imagination mind, play work subconscious consciousness is, with the enforcement of modern process, other choice alongside dominant version modernization. It difficult to say that aesthetic interpreted as stakeholder theme 19th century romanticism 20th avant-garde, treated sufficiently cinema. In spite this, filmography Ulrike Ottinger a feminist surrealist director, provides spectrum through viewing in cinema possible). Bildnis Einer Trinkerin, director shot 1979 while pursuit visual pleasure company satire fantasy, conveys arrival woman Berlin one-way ticket no motivation than get drunk how she realizes her desire. The obscurity past future main character an absolute focus actions appearances takes place films timeline. who does not speak throughout film becomes feminine dandy costume repertoire flâneuse movements knows limit. Through behaviours who, together side characters almost part travelling circus, assumes identification modernist reaction. regards achieves within scope conceptual frame, desire decadence comes fore. Desire, determinant triggering absurdity film, harmony productivity sociability Deleuze Guattari incorporated conceptualizing term. Whereas outcomes act drinking point decadence. Decadence, includes denotations addiction downfall Paglia’s conceptualization term axis art sexuality. modernism’s opposition bourgeois capitalism, are common ground decadence, bestows exceptional importance.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

modernist poetics as reflected in the poetry of selected modernist poets

فن شعر (poetics) که پیش از این به معنای مطالعه ی شعر و شیوه های آن بود در قرن بیستم در مفهوم گسترده به نظریه ی ادبی و مشخصه هایی که سبب پیدایش ادبیات است، اطلاق می شود. نوگرایی (modernism) بیش از آنکه از نقطه نظر زمانی دارای اهمیت باشد، گویای زمینه های فکری و اجتماعی است که تحولاتی بنیادین را در هنر و ادبیات رقم زد. تی. اس. الیوت، تی. ئی. هولم و ازرا پاوند از مهمترین نظریه پردازان نوگرایی هستند...

15 صفحه اول

the aesthetic dimension of howard barkers art: a frankfurtian approach to scenes from an execution and no end of blame

رابطه ی میانِ هنر و شرایطِ اجتماعیِ زایش آن همواره در طولِ تاریخ دغدغه ی ذهنی و دل مشغولیِ اساسیِ منتقدان و نیز هنرمندان بوده است. از آنجا که هنر در قفس آهنیِ زندگیِ اجتماعی محبوس است، گسترش وابستگیِ آن با نهاد ها و اصولِ اجتماعی پیرامون، صرفِ نظر از هم سو بودن و یا غیرِ هم سو بودنِ آن نهاد ها، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این وجود پدیدار گشتنِ چنین مباحثِ حائز اهمییتی در میان منتقدین، با ظهورِ مکتب ما...

a fundamental study of "histiriographic metafiction", and "literary genres", as introduced in "new historical philosophy", and tracing them in the works of julian barnes.

abstract a fundamental study of “historio-graphic metafiction” and “literary genres”, as introduced in “new historical philosophy”, and tracing them in the works of julian barnes having studied the two novels, the porcupine and arthur & george, by julian barnes, the researcher has applied linda hutcheon’s historio-graphic metafictional theories to them. the thesis is divided into five cha...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Sinefilozofi

سال: 2021

ISSN: ['2547-9458']

DOI: https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.889091